Nowa szata graficzna Facebooka
Projektanci stron internetowych szykują prawdziwą niespodziankę dla użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie – Facebooka. Już 30 marca tego roku serwis ukaże się w nowej, odświeżonej szacie graficznej. Głównym założeniem projektantów był jeszcze większy minimalizm i prostota użytkowania. Nowa wersja do złudzenie przypomina tę dostępną na urządzeniach mobilnych.
Pierwsze zmiany będą widoczne tuż po zalogowaniu się. Na stronie głównej w miejscu lewego paska z całym menu pojawi się czarny pasek, funkcjonujący obecnie na tabletach. Na lewym pasku pozostaną aplikacje, grupy, znajomi, strony i wydarzenia. Znajdą się tam także znajomi, z którymi akurat prowadzimy rozmowę. Zmiany dotknęły także opcję powiadomień. Z chwilą pojawienia się nowej wersji, okienka powiadomień znajdą się po prawej stronie.
Największe zmiany zaszły w zakładce. Choć do końca nie wiadomo, komu i czemu ma to tak naprawdę służyć, nasza lista znajomych zostanie posortowana według kolejności dodawania znajomych, czyli od osoby dodanej najpóźniej do osoby zaproszonej ostatnio. Bez zmian pozostaje funkcja wyszukiwania znajomych i grup, do których ewentualnie zechcemy dołączyć.
Nowością będzie możliwość dodawania zdecydowanie większych zdjęć profilowych. Usprawniona zostanie także funkcja ustawiania zdjęcia profilowego, nagłówka oraz opcja dodawania nowych zdjęć. Od tej pory wszystko znajdzie się w jednym okienku, co znacznie przyspieszy proces.
Pojawi się także zakładka Śledzeni, która zbierze informacje o śledzonych osobach, a także zaproponuje nowe profile, które zechcemy podglądać. Wszystko dzięki jednemu kliknięciu w opcję „lubię to”. Pozostałe zakładki i podstrony pozostaną bez większych zmian.
Czy nowa wersja Facebooka zostanie polubiona przez obecnych użytkowników okaże się już niedługo. Po fali gigantycznej popularności część użytkowników już nieco znudziła się tym serwisem na rzecz Instagrama itp. jednak Facebook nadal pozostaje cenionym i szerokim oknem na świat.