Nowy wygląd wyszukiwarki Google
Google, internetowy gigant z Mountain View, zaprojektował nowy wygląd swego flagowego produktu – wyszukiwarki internetowej Google. Choć wprowadzone zmiany są delikatne, różnice widać gołym okiem.
Nowa szata graficzna najpopularniejszej wyszukiwarki wpisuje się w standardy stylu material design, który zyskuje coraz większą popularność. Material design po raz pierwszy został zaprezentowany w trakcie premiery aplikacji Google Now. Następnie kolejne produkty marki Google otrzymały wygląd zgodny z wytycznymi material design, m.in.: Gmail, Google Drive, Google Docs. Material design to nowa koncepcja wizualizacji oraz nawigacji stron internetowych, aplikacji oraz programów. Podstawą są spokojne, pastelowe barwy oraz proste kształty. Zgodnie z tymi założeniami została zmieniona wyszukiwarka Google. Obecnie wyniki wyszukiwania ukazują się w białych belkach, na lekko zacienionym tle, a dodatkowo na drugim planie zastosowano szary kolor.
Zmieniono wygląd ikony ustawień. Dotychczasowe koło zębate zostało zastąpione trzema kropkami. Poza tym biografie i ważne informacje dotyczące osób, firm, zespołów itp. są wyświetlane nad rezultatami wyszukiwania, a nie tak jak do tej pory obok wyników wyszukiwania.
Nowy wygląd wyszukiwarki póki co miała okazję zobaczyć niewielka grupa użytkowników. Za jakiś czas Google z pewnością udostępni nową wersję graficzną wyszukiwarki wszystkim użytkownikom Internetu.
Material design staje się coraz bardziej popularnym stylem projektowania stron internetowych, narzędzi i aplikacji.