Firmy

Oklejanie samochodu w celach reklamowych

Na reklamowe oklejenie samochodu często decydują się firmy, które chcą zamieść na służbowym samochodzie logo marki, bądź większą kreację reklamową swoich usług.

Oklejenie samochodu staje się coraz bardziej popularne. To szybki i stosunkowo tani sposób na zmianę stylistyki nadwozia, sposób na ochronę lakieru, ale przede wszystkim na umieszczenie na nim reklam. A obecna technologia zadruku pozwala na osiąganie bardzo realistycznych wzorów i obrazów.

Rodzaje reklam

W zależności od zapotrzebowania i wizji firm do wyboru jest kilka technologii umieszczania reklam na pojazdach:

  • grafika wektorowa – to najprostszy i najtańszy rodzaj reklam, które są wykonywane poprzez wycięcie i przyklejenie folii bezpośrednio na karoserię auta, bez elementów druku wielkoformatowego. W ten sposób umieszcza się na samochodach najczęściej napisy, loga oraz inne wycinane elementy bez zdjęć;
  • aplikacje wielkoformatowe – najczęściej wykonuje się je korzystając z wielkoformatowego wydruku solwentowego. To najdroższe, ale i najefektowniejsze rozwiązanie. Reklama wielkoformatowa zapewnia najlepszy efekt wizualny. Najczęściej łączy się w niej elementywektorowe z aplikacją drukowaną. W wersji ekonomicznej może być wykonana jako łączony collage. Reklamy wielkoformatowe, w zależności od powierzchni podkładu, można wykonać na foliach polimerowych lub wylewanych;
  • reklamy typu collage – są połączeniem aplikacji z folii samoprzylepnych oraz wydrukowanych cyfrowo grafik wielkoformatowym, dzięki temu można stworzyć niepowtarzalne formy graficzne.

Rodzaje folii

W zależności od płaszczyzny, na którą ma być naklejona reklama, są one drukowane na różnych foliach:

  • folia monomeryczna – to folia samoprzylepna, która może być aplikowana jedynie na płaskie powierzchnie samochodów, nie posiadające przetłoczeń. Grafikę wydrukowaną na folii monomerycznej charakteryzuje duże nasycenie kolorów. Niestety folii tej można formować, co uniemożliwia stosowanie jej na nadwoziach z obłymi kształtami i trudnymi strefami tj. przetłoczenia. To najtańsze rozwiązanie spośród dostępnych rodzajów folii okleinowych;
  • folia polimerowa – jest odpowiednia na lekko obłe powierzchnie pojazdów z małymi przetłoczeniami oraz tam, gdzie wymagane jest ułożenie i łączenie folii na powierzchniach nieregularnych. Folia polimerowa należy do średniej półki cenowej;
  • folia wylewana – jest najbardziej zaawansowana w aplikacji. Stosuje się ją przy oklejaniu samochodów pełnym kolorem. Jest przeznaczona na trudne powierzchnie, z możliwością zastosowania na mocno pofalowanych powierzchniach trójwymiarowych i przetłoczeniach. To najbardziej trwała, ale również najdroższa ze wszystkich możliwości. To właśnie zastosowania tego najbardziej kosztownego rodzaju folii wymaga oklejenie samochodu zakrywające całkowicie powierzchnię blacharską i często również szybową. Jeśli grafika reklamowa ma obejmować cały samochód, łącznie z oknami, to na ich powierzchni stosuje się folię One Way Vision, która zapewnia idealną widoczność od wnętrza samochodu, a z zewnątrz eksponuje grafikę pełnokolorową, jednocześnie nie pozwalając dostrzec wnętrza pojazdu.

Okleinę reklamową można zabezpieczyć przed blaknięciem, ścieraniem i uszkodzeniami mechanicznymi. Najpopularniejszą metodą na ich zabezpieczenie jest pokrycie grafik aplikatorem ochronnym lub laminatem.

Dzięki wykorzystaniu dostępnych technologii oklejenia auta taka forma reklamy łatwo przyciągnie wzrok klienta, a dzięki pełnej mobilności może dotrzeć do znacznego grona odbiorców.